dimecres, 7 de juliol del 2010

VOLTA A MONTSERRAT EN BICICLETA DE MUNTANYA

Feia quasi dos anys que no m'atansava a Montserrat per pedalar amb la bici de muntanya.En una hora no comuna per iniciar una sortida de btt de 51 quilòmetres i 1339 metres de desnivell positiu acumulat,començava a pedalar costa amunt des de el municipi de Monistrol de Montserrat.Per darrera de l'estació del carrilet i direcció el cementiri de Monistrol emprenia una inclinada pista que em portava fins l'urbanització de la Calzina.A la carretera arribava i la seguia a la dreta.El pròxim poble a buscar era el de Sant Cristòfol.Perseguint el GR 4 fins a la masia de Can Martorell,empaitava unes curves pronunciades i un camí ample de grava que m'atansava fins a Santa Cecilia.Un altre cop l'asfalt feia presència,fins que el vaig deixar a Can Maçana,per agafar una pista costeruda i de terra fins al Coll de Guirló.Per no perdre'm havia de tenir clar de deixar el primer creuament a la dreta i el segon a l'esquerra,on així més tard divisava moltes oliveres que li donaven un to diferent a aquesta zona de Montserrat.Baixant tota l'estona arribava fins el restaurant de la Vinya Nova.Desprès de menjar alguna coseta al Poblet de Collbató,i seguir una miqueta la carretera de Monistrol per així buscar el torrent de la Salut,el llarg descens em portava fins al pont de Can Estruch.Davallava per un vial que desembocava a la carretera 1411.A l'alçada del cartell de la Puda creuava cap al balneari abandonat.Desprès d'una última pujada m'apropava a la primera linea de la ribera del Llobregat on les pistes que rodava és trobaven enfangades,però les forces acompanyaven i així arribava al barri de l'estació de Monistrol de Montserrat on acabava aquesta bonica ruta.Pere Pirincho.