dimarts, 18 de maig del 2010

MANRESA-CASSERRES-MANRESA EN BICICLETA DE MUNTANYA

A les 8 hores i 10 minuts del dematí del divendres 30 de març començava una llarga pedalada de 125 quilòmetres.La ruta l'niciava apropant-me al parc de l'Agulla seguint una estona la sequia.Quan arribava a Comabella travessava la carretera de Santpedor per agafar una pista a la dreta que em portava a Santpedor.Pel mig del poble passava fins al final d'aquest,per agafar la bona pista que pedalant amb ganes i il.lusió desmbocava al mas i font de les Burgueroles.Desprès de pujar amunt i de passar dos rieres omplia el bidó d'aigua a Castellnou del Bages,on va morir Ramon Vila Capdevila conegut com a caracremada.L'any 1963 i a Catellnou de Bages va ser abatut per dos guardia civils i així va desapareixer l'últim maqui guerriller.
Era una ruta de continues pujades i baixades.Endinsat entre serres passava per la torre del Moro.Desprès de travessar la carretera entre Suria i Balsareny pel conegut tram de les Vilaredes,i en continu ascens topava amb Sant Cugat del Racó.Un trosset de carretera en suau baixada en portava a una bona pista que desembocava en una

Sant Cugat del Racó

divertida trialera que enllaçava amb el poble de Viver.
Buscant fondalades primer,desprès travessant el neixement de la riera de Merola i més tard posant-me dins nets senders i en un matí meravellós,ja estava a Casserres on parava a menjar alguna cosa.Sense entretenir-me massa tornava un altre cop direcció a la capital del Bages.L'ascensió més dura del dia era la pujada que passava per Sant Joan de Montdarn.Des de aquí i fins a Sant Cugat del Racó el camí és va tornar en un dificil transitar i incòmode,degut a que estava invait de pins tombats que van deixar com a resultat la gran nevada del 8 de març.
Des de Sant Cugat a Manresa el camí va ser quasi sempre el mateix que a l'anar,però a l'arribar a Santpedor em vaig dirigir per la pista que passava per l'aiguamoll de la Bòbila.Des de el parc de l'Agulla no anava directament a casa i la marrada continuava baixant al llobregat per una trialera.Solament faltava pujar a Viladordis per estar a Manresa i arribar a casa desprès de 125 quilòmetres en bicicleta de muntanya,que em serviran per preparar la Pirines Epic Trail,La transcatalunya(190 quilòmetres que van des de La Molina fins l'espai del Forum de Barcelona) i La Pedals de Foc Non-Stop.Pere Pirincho.