dilluns, 24 d’agost del 2009

ASCENSIÓ AL TEIDE

El teide és el cim més alt d'Espanya.És un enorme volcà que està situat al centre de l'illa de Tenerife,dins de l'arxipelag canari.L'importància geològica i volcànica de la zona va propiciar que el declaressin parc nacional l'any 1954.Solament els espais més alts apareixen completament desproveïdes de vegetació.A la resta del parc és freqüent veure espècies endèmiques de les illes propiament "teidianas" com l'espectacular "tajinaste rojo".
El teide va ser un lloc sagrat pels antics habitants de l'illa,els guanches.Aquest volcà ocupava un lloc important a la seva cosmogonia.Aquesta estava localitzada en el seu cim.
Hi han restriccions per pujar al pic utilitzant el sender "Telesforo Bravo".Així s'evita una excessiva massificació provocada per les multituts que arriben còmodament en teleferic.La ruta comença des de l'aparcament que és situa al costat de la carretera que travessa "Las Cañadas".Aquí surt una pista que ens porta fins al voltants de "Montaña Blanca" i acaba a una alçada de 2700 metres.Desprès d'aquesta apareix "El Lomo Tieso".És un tram molt dret que ens permet superar un contrafort on és veu a la llunyania el refugi Altavista.Aquí arribarem una mica desprès.Pernoctarem si l'idea és arribar al cim a la matinada.(3260 metres,2 hores i 45 minuts).El camí prossegueix per l'esquerra del refugi i va deixant enrera camps d'escòria abans d'arribar a la Rambleta,on és troben els edificis del teleferic(3555 metres).En aquesta zona és poden veure grans blocs basaltics.Aquí està el sender (Telesforo Bravo).El fa còmode unes lloses de pedra que eviten el deteriorament del terreny.Per el petit camí arribarem fins al cràter del cim(80 metres de diàmetre)on s'aprecien els batecs del volcà que segueix emitent emanacions sulfuroses que delaten permanentment l'estat de vigilia.L'arribada al cim és fa per la vessant oriental.L'espectacle està garantitzat.(3718 metres,4 hores i 20 minuts).Els dies escampats és poden veure totes les illes de l'arxipèlag.És molt bonic observar el mar de núvols.
La baixada és pot realitzar pel camí d'anada fins l'aparcament,o agafant el senderó que surt cap al "Portillo de la Villa" quan la pista gira cap al sudest.El viarany és plaent i condueix fins al centre de visitants del parc desprès de passar per les muntanyes de "Los Tomillos y de Los Conejos".(2050 metres,3 hores).

FITXA TÈCNICA

Aquest cim es situa a les Illes Canàries.
Està a la provincia de Santa Cruz de Tenerife.
El punt de sortida és la pista direcció Montaña Blanca".(2325 metres).
El desnivell és de 1393 metres.
El temps aproximat i total és de 8 hores.
La dificultat és mitja alta.No és gens tècnic.L'alçada pot afectar a les persones no habituades a l'alta muntanya.És pot fer perfectament amb una jornada,però val la pena fer-lo amb dos.És Pot dormir al refugi d'Altavista per així aclimatar i disfrutar del panorama que s'ens ofereix des de el cim.
L'epoca recomanada és tot l'any.
S'arriba des de la pista que puja fins Montaña Blanca i que està situada a 8 quilòmetres del Portillo de la Vida i a uns 6 quilòmetres del Parador Nacional de las Cañadas del Teide.A las cañadas és pot arribar des de el nord,pujant pel "Puerto de la Cruz",per el Valle de la Orotava,o des de La Laguna a través del Bosque de la Esperanza.Pel sud s'ha d'arribar a Vilaflor abans de pujar fins al Parador.Per l'oest és puja per Chío,poble proper a Santiago del Teide.
Per tenir l'autorització s'ha de contactar amb les autoritats del Parc.(telf.922 290129,fax 922 244788.Correu:teide@oapn.mma.es).Pernoctant al refugi no cal fer aquesta gestió .Pere Pirincho.