dilluns, 13 de juliol del 2009

LA VOLTA A MONTSERRAT EN BICICLETA

Quan la xafogor de l'estiu del 2008 ja no alimentava converses sobre aquest tema,sortia des de la font del Portal (al monestir de Montserrat,a 720 metres d'alçada) per donar-li la volta amb bicicleta,a la muntanya de Montserrat.
Desprès d'omplir de viandes la meva panxa al bar de la plaça esmentada,sortia dels guirigalls de sons humans,iniciant una dura ascensió que em feia passar devant l'ermita de Sant Miquel.(Aprop és trobava el mirador).Uns metres més enllà tocava arribar al collet i pla de Sant Miquel a 850 metres d'alçada).La pujada de moment s'havia acabat.Primer va venir un còmode senderó i desprès un viarany complicat i de baixada que em feia descendir de la bicicleta durant quasi dos quilòmetres,per així no caure més vegades de les necessàries.Abandonant més tard el sender per no acabar d'arribar a l'aprop poble de Collbató,em vaig endinsar dins d'un bon vial que m'orientava cap al mas de la Vinya Nova.
Aquest restaurant el deixava a la dreta i a l'esquerra la pista em portava direcció cap al Bruc.D'allà m'anava a buscar la pròxima masia de Can Jorba.Acompanyat d'un paratge de camps d'oliveres i de la bonica muntanya màgica,deixava varis caminois d'excursionistes i escaladors,mentres la pujada s'emparrava un altre cop fins al coll de Guirló a 800 metres d'alçada.(Molt aprop de la carretra de can Massana).
Solament nou quilòmetres em quedaven,i seguint la carretera a la dreta arribava desprès de més de tres hores i 25 quilòmetres,al monestir de Montserrat.
(Per informació de la ruta us recomano el llibre:El Bages amb btt de Josep Maria Ferrer i Josep Lluis Jurado.Edicions Cossetània.Pere Pirincho.